top of page
Panoramabilde av Ålesund i solnedgang om sommeren.

BKOM 24/7

Med BKOM 24/7-abonnement har du  kommunikasjonsberedskap hele tiden.  

SLIK FUNGERER BKOM 24/7

Med BKOMs abonnementsordning har du en dyktig sparringspartner på kommunikasjon tilgjengelig når du trenger det, og får rask bistand når det haster. Ved akutte hendelser der du har behov for raske råd og praktisk bistand, lover vi å respondere raskt og møte dine behov med det samme. 

Avtalen inkluderer inntil 10 timer med kommunikasjonsfaglig bistand pr. periode, med rådgivning, krisekommunikasjon, mediehåndtering, pressemeldinger m.m. BKOM har kort responstid og du får din egen "hotline" når det virkelig haster. Behov utover 10 timer faktureres med avtalt timesats. Evt. ubrukte timer overføres til ny periode. 

Ta gjerne kontakt med oss for å høre med om BKOM 24/7-abonnement.

Hvorfor er det viktig å håndtere kriser riktig? 

  • Krisesituasjoner kan ha betydelig innvirkning på omdømmet til bedriften/virksomheten. Effektiv krisekommunikasjon hjelper med å begrense skader og bevarer et positivt omdømme blant interessenter. 

  • Aktiv  krisekommunikasjon gir bedriften muligheten til å styre historie rundt hendelsen. Ved å være proaktiv kan man påvirke hvordan saken oppfattes av publikum. 

  • Å håndtere en krise åpent, ærlig og effektivt bidrar til å opprettholde troverdighet og tillit hos kunder, ansatte og samfunnet ellers. 

  • Rask respons og tydelig kommunikasjon under en krise kan bidra til å begrense skadene og hindre at situasjonen eskalerer ytterligere.

  • Åpenhet og ansvarlighet under en krise viser at selskapet tar sitt samfunnsansvar på alvor.

  • I sum understreker krisekommunikasjon betydningen av å være forberedt, åpen og empatisk i møte med utfordrende situasjoner, noe som er avgjørende for å opprettholder selskapets integritet og verdier.

  • Ved å være forberedt på potensielle kriser og ha en klar kommunikasjonsplan, kan bedriftsledelsen håndtere uforutsette hendelser raskere og mer effektivt.

Hva er en krise? 

En krise kan defineres som en uventet og kritisk situasjon eller hendelse som potensielt kan true virksomhetens drift, omdømme, ansatte, kunder eller andre interessenter. Kriser er ofte preget av høy grad av usikkerhet, press og behov for rask respons.

I disse situasjonene er effektiv krisekommunikasjon essensiell for å håndtere situasjonen, begrense skader, og bevare tillit og omdømme. Det er også viktig å ha en klar krisekommunikasjonsplan på plass for å kunne reagere raskt og koordinert når krisen oppstår.
BKOM kan bistå med å utarbeide en kommunikasjonsplan som er tilpasset din virksomhet og som gjør at du har en plan når kriser oppstår. 

bottom of page